Protest mot att göra Stenas parkeringar flytande!

Stena  fastigheter överväger att göra sina parkeringar "flytande". Det innebär att de kommer hyra ut fler parkeringar än vad som finns. Motiveringen är att det inte finns parkering till alla som vill ha och att de räknat ut att parkeringarna står tomma 20 procent utav tiden som då i sin tur kan utnyttjas av andra. I realiteten betyder det att vi i fortsättningen ska betala för att kanske få en parkering genom att de i så fall tar bort numreringarna på de hyrda platserna och gör om till tillstånd för ett visst område. Det är endast ett sätt att få in mer hyra för samma parkering genom att få fler människor att betala för samma sak. Vi kan heller aldrig mer säga till en gäst "jag ställer mig på gatan, låna min parkering", för vi kommer framöver inte ha någon parkering att låna ut! En flytande parkering fungerar endast där ett arbetsområde kan dela med boende t. ex 08-17 för verksamheter 17-08 för boende. Men att flera hundra boende ska dela på samma parkeringsplatser faller på sin orimlighet då 99 procent kommer ha behovet av sin parkering under samma tider. De har alltså räknat ut att min parkering inte nyttjas under vissa timmar mitt på dan och använder det som argument för att mjölka lite mer pengar ur den. Resultatet kommer bli att man köat i flera år för en parkering, betalar dyra pengar men ändå står utan om man slutar efter 15 på dan! De flesta har ju ändå liknande arbetstider. Det kommer bli kaos! Ni som håller med. Skriv under så att vi kan påverka innan det är försent!

Genom att underteckna godkänner jag att Madde Hedin lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.