Prioritera en ny skola vid Götafors!

Götafors_version_21.jpg

Götafors skola är otroligt sliten och är alldeles för liten för sitt upptagningsområde. Tätorten växer, i synnerhet i skolans närområde med nya bostäder, vilket rimmar dåligt med skolans dåliga kvalitet och storlek.

Barn och utbildningsförvaltningen har under lång tid påtalat detta till politikerna som beslutar om nybyggnationer men fortfarande har ingenting hänt. Man har från politiskt håll inte tagit de beslut som krävs för en nybyggnation ska komma igång, eller någon åtgärd överhuvudtaget.

Med denna namninsamling vill vi att nuvarande Götafors skola rivs, och att en ny skola som möter framtidens behov byggs. Namnunderskrifterna kommer lämnas till de styrande politikerna i kommunen för uppmärksamma att vi förhoppningsvis är många som önskar att ett beslut fattas och byggnation kommer igång snabbt.

Engagerade pappor    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Engagerade pappor överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.