Uppskjutning av beslut om praktik för elever på studieförberedande program

Måndag 28/9 skall det röstas i Ljungby kommunfullmäktige om en motion som behandlar frågan om huruvida praktik ska återupptas för de studieförberedande programmen på Sunnerbogymnasiet. Det ser ut som att det kommer bli ett nej: vi elever får inte någon praktik. Vi elever har inte fått information eller någon som helst möjlighet att påverka beslutet. Är detta ett bra tillvägagångssätt för en kommun som säger sig sätta unga vuxna i fokus?  Skriv under, om du är för praktik på studieförberedande program, och att vi ungdomar ska få säga vad vi tycker i frågor som rör oss! Med denna namninsamling vill vi att beslutet ska skjutas upp tills vi har fått vår röst hörd.

Sanna Hallqvist, elevrådet Sunnerbogymnasiet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Sanna Hallqvist, elevrådet Sunnerbogymnasiet överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.