Porttelefon till Tensta Torn/Intercom to Tensta Torn

Tensta Torn är beläget i centrala Tensta med sina 243 studentlägenheter. Säkerhetsåtgärderna i huset är många och det har under en längre tid funnits en önskan om att installera ett porttelefonssystem som gör det möjligt för de boende att kommunicera med gäster och andra utomstående som inte har tillgång till nyckel.

Att det finns ett behov av en porttelefonsfunktion har blivit allt tydligare i och med att boende har beskrivit svårigheter som har uppenbarats i samband med rådande Corona-situation. Vissa har helt enkelt följt restriktionerna och av den anledningen velat undvika att vistas i offentliga utrymmen, medan andra har varit smittbärare och därmed behövt nödvändiga leveranser levererade till sin dörr, något som inte är möjligt i dagsläget.

Denna namninsamling är huvudsakligen riktad till de boende på Tenstagången 55, men utomstående underskrifter är också värdefulla då era röster bidrar till ett större underlag att överlämna till beslutsfattare. Tycker du att detta låter som en bra idé? Skriv då under denna namninsamling för att Tensta Torns studenter ska få en porttelefon!

English:

Tensta Torn is located in central Tensta with it's 243 student apartments. The security measures in the building are many, and there have been interests in installing an intercom system that makes it possible for the restidents to communicate with guests and other external visitors who does not have access to a key.

That there is a need for an intercom funktion has become increasingly clear as residents have described difficulties that have been revealed in connection with the current Corona situation. Some have simply followed the restrictions and for that reason wanted to avoid being in public spaces; some have been carriers of the virus and thus needed necessities delivered to their door, something that isn't possible at the moment.

This name collection is mainly aimed to the residents on Tenstagången 55, but external signatures are also valuable as all votes contributes to a greater basis to hand over to the submit to those who make the decisions. Do you think this sounds like a good idea? Then sign with your name so that Tensta Torns student can get an intercom!

Daniela Hedström    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Daniela Hedström lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.