Parkeringsplatser för arbetare på Öster Mälarstrand

Vi arbetar på Öster Mälarstrand för Västerås stad.
Vi tar hand om stadens allra äldsta samt yngsta medborgare på två fantastiska arbetsplatser, Öster Mälarstrand äldreboende och Tritons Förskola.

Men vad staden glömde bort när allt byggdes var parkeringsplatser till förmånliga priser.
Vi betalar upp till 400kr/veckan för att parkera i anslutning till våra arbetsplatser. Ett parkeringskort i p-huset kostar 1000kr/mån.

Detta leder till att flera har och ännu fler kommer att säga upp sig för vi har enkelt inte den möjligheten att betala dessa summor varje vecka. Vi förstår att parkeringar kan kosta och har ingenting emot att betala men varför ska vi på Öster Mälarstrand betala mer än övriga inom Västerås stad? Vart finns rättvisan?

Genom att underteckna godkänner jag att Hanna Uutela lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.