Övervaka våra lekplatser

Mot bakgrund av ständig skadegörelse av de miljöer som är skapade för Malmös yngsta medborgare, t ex lekplatser och plaskdammar anser vi att något måste göras.

Vi har nu bevittnat flera bränder, glaskrossning och annan vandalisering av miljöer som är tänkt att vara tryggade för våra barn. Vi som föräldrar och invånare i Malmö stad är innerligt trötta på denna utveckling och föreslår nu att våra lekplatser blir kameraövervakade. Det är en utveckling som ingen egentligen önskar skulle behövas, men i rådande läge för barnens säkerhet och välbefinnande anser vi det vara nödvändigt.

Vi vill se att politiker och beslutsfattare tar ansvar för barnens säkerhet i Malmö stad och inför kameraövervakning på våra lekplatser.

Genom att underteckna godkänner jag att Katrin Altréus lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.