Ordna fler parkeringsmöjligheter i Tollare

Skriv under här om du också vill att det byggs fler parkeringsmöjligheter i vårt fantastiska Tollare.

Information om namninsamlingen:

Vi undertecknare, boende och andra intressenter, uppskattar vårt område, och allt vad det medför i naturnära upplevelser. Lokala företag, idag Kennys Gelato och i framtiden kanske andra, lockar många besökare.
Vi vill gärna dela med oss av detta till våra bekanta och spontana besökare.
Tyvärr verkar planering varit undermålig vad gäller parkering, både för boende och tillfälliga besökare. Det har resulterat i en ohållbar situation vad gäller parking. Även om det kommer bli möjligt att till hösten 2021 ta bussen till Tollare, krävs det för många boende att de har möjlighet att använda bil för att ta sig till och från arbete och till köpcentrum för att handla dagligvaror.
Alla gästparkeringar är begränsade till 1-2 timmar, vilket ofta är för kort tid för besökande till boende. Det saknas idag helt alternativ där besökande ges alternativet att betala för längre parkering.
I planeringen för Tollare så tillkommer ytterligare bostäder längs Tollarevägen och Tollareslingan, vilket gör att problement bara kommer accentueras ytterligare.
Vår bedömning är att området inte uppfyler de krav för Område C vad gäller parkeringstal.
Vi undertecknare önskar därför att Nacka Kommun och Bonava
* Säkerställer att området uppfyller Nacka Kommuns krav på parkeringstal
* Innan nya byggnation påbörjas, säkerställer att det faller inom krav på parkeringstal
* Ser över möjligheten att en eller flera av obebyggda fastigheterna vid Tollarevägen och Tollareslingan ändras så att de kan utgöra parkering. Denna kan vara markparkering eller mindre parkeringshus, till exempel i två plan.
* Ser över möjligheten att några av områdets parkeringar blir betalparkering med möjlighet till längre parkering
* Kontaktar Tollare Folkhögskola, stor markägare i området, och ser över möjlighet att där anlägga parkering till förhyrning.

Linnea Björndahl    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Linnea Björndahl lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.