Opinion mot nybebyggelse på Knivsta Tarv 2:1 på åkern mellan Västa Ängby och Åby.

Fastighetsägare till Knivsta Tarv 2:1 planerar tillsammans med BoKlok bebygga åkermarken utanför Västra Ängby och hela vägen upp till Åby. Det planeras att byggas upp till 800 hus och bilvägar för bla kollektivtrafik. Denna marken används friskt idag av motionärer, barn på förskolorna i Västra Ängby, flanerare och naturälskare. Här lever massor av djur bla rådjur, älgar och svanar. Det är en fantastisk landsbyggd men ändå så när centrum. Vi som bor i området bor där just p g a närheten till detta. Knivsta bebyggs just nu väldigt snabbt och det känns som att man inte längre bryr sig om landskapet och landsbyggden. Det enda viktiga är att bygga och tjäna pengar.

Vi ber Knivsta Kommun om att säga NEJ till denna byggnationen och värna om den lilla landsbyggd som faktiskt finns kvar här runtom. Den är unik! Vi som byggt och bor här vill inte bo i en förort, vi vill bo i den vackra landsbyggd vi bor i nu.

Genom att underteckna godkänner jag att Maria Persson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.