Nu får det vara nog! Ge barnen rätt till sin pappa!

Nils och Jonna har två barn, 6 och 9 år. De bor i en villa i Borlänge. Nils blev för ett par år sedan sjuk. Nils fick Alzheimers. Sedan dess har Jonna kämpat för att skapa bra vardag för sina barn, för Nils och för sig själv. Hela denna tid har Borlänge Kommun jobbat emot Jonna. Nils har slutsats mellan olika institut. Förra veckan fick Jonna besked om att Nils nu ska bo i Säter på Psyk akuten. Är det rätt plats för en ung man med Alzheimers ska bo? Är det en bra plats för de två barnen att besöka sin pappa på? Under åren med Nils sjukdom har Jonna jobbat och slitet för att få saker att gå runt, slitit för att att hennes älskade man ska få ett boende som fungerar för honom men också för deras familj, för de två små barnen. Vad gör Borlänge Kommun för att hjälpa? Vad gör de för att ge barnen rätt att träffa sin pappa, en pappa som ingen vet hur länge han kommer finnas kvar? 1 januari 2020 blev barnkonventionen en lag. En lag där kapitel 3 säger att beslut som fattas ska alltid sätta barnens bästa först. Det borde betyda att barnens pappa inte ska hamna på en Psyk akut utan med eget boende med assistans. En plats dit barnen kan komma och hälsa på sin pappa så mycket som de behöver.
HJÄLP JONNA, HJÄLP NILS OC FRAMFÖR ALLT HJÄLP BARNEN GENOM ATT SKRIVA UNDER!

ERA UNDERSKRIFTER KOMMER ATT LÄMNAS ÖVER TILL OMSORGSNÄMNDEN PÅ BORLÄNE KOMMUN.

TACK!

Genom att skriva under godkänner jag att Lotta Djurberg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.