Nog Nu! Ishockey spelas på isen, inte vid förhandlingsbordet!

Det är dags att sätta stopp för den cirkus som allvarligt skadar SAMTLIGA föreningar i den svenska hockeyettan! Seriematcher SKA spelas, och spelare, ledare, frivilliga, och inte minst supportrar ska INTE få användas som spelpjäser i ett maktspel.
  Så undertecknade KRÄVER detta:
1. Svenska Ishockeyförbundet SKA rätta in sig i ledet och följa svensk lag! Det innebär att man följer beslutet taget av RiksidrottsNämnden, som klart och tydligt säger att INGEN kan tvingas in i ett avtal. Följderna av att inte göra detta är betydande.
2. Svenska Ishockeyförbundet SKA snarast möjligt tillsätta en medlingsgrupp, som är opartisk, för att nå fram till en överenskommelse med berörda föreningar. Denna medlingsgrupp ska se till att svensk lagstiftning följs till punkt och pricka!
3. Under den tid medling pågår SKA alla åtgärder från såväl föreningar som Hockeyettan som riskerar ytterligare upptrappning av konflikten avblåsas. Det betyder att seriematcher SKA spelas enligt uppgjort spelschema. Allt annat är ett brott mot Svenska Ishockeyförbundets egna reglemente och ska bestraffas enligt detta.

Christer Salomonsson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Christer Salomonsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.