NEKA NATO - VI KRÄVER EN FOLKOMRÖSTNING!

Den 15 maj beslutade regeringen om NATO medlemskap utan att ge folket en chans till folkomröstning i frågan innan. Detta är oacceptabelt, då denna fråga är något som likt EU och EURO- medlemskap kan komma att förändra Sverige i generationer. Vi behöver därför ta saken i egna händer.

Politikerna menar att Nato medlemskap är nödvändigt för att vi ska vara trygga, men vi ser snarare att detta är en medveten provokation som kan leda till ett storskaligt krig och ekonomisk kollaps - något som är motsatsen till trygghet, och aldrig kan vara svaret för frid och folkets bästa.

Sverige bör föra en oberoende säkerhetspolitik som syftar till att säkerställa vårt lands oberoende, integritet och säkerhet. Och inte medverka till att vi blir en bricka i stormaktsspelet mellan USA och Ryssland. Sverige har länge värnat om fred och alliansfrihet, och vi bör bevara den till varje pris.

Vi gör därför våra röster hörda nu via denna namninsamling för att visa på hur många vi är som säger NEJ till Nato medlemskap.

Vi kräver att våra politiker gör om, gör rätt, och ger folket en chans att visa vart vi står i frågan, precis som det bör vara i en demokrati. Vi säger NEJ till Nato, och vi kräver en folkomröstning.

Skriv under namninsamlingen du med och gör din röst hörd för att NEKA NATO, och bevara den svenska alliansfriheten och neutraliteten.

Enade för fred och frihet.
_________________________________________________________________________________________________

Demonstration mot NATO medlemskap den 28 maj kl 14.00 i på Fatbursparken i Stockholm: https://fb.me/e/1SZ2GBnYC

Läs mer via:
www.nekanato.nu

Genom att underteckna godkänner jag att NEKA NATO lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.