NEJ till vindkraft i Sillerud!

Nu är det dags för nästa planerade vindkraftspark. Denna gången på Takenehöjden i Sillerud, ett stenkast ifrån där min och flera andra familjer renoverar hus och bygger sin framtid. Vi bor i direkt anslutning till underbar natur och väldigt nära Glasskogens vackra naturreservat. Men denna idyll kanske slås isär.

Här vill Esmann energy bygga 14 vindkraftsverk med en maxhöjd om 300m.
Ni kan läsa om projektet på hemsidan: https://sv.wind-sweden.com/projects/takeneh%C3%B6jden-

Vi som bor på landsbygden bor där för att vi önskar lugn och ro samt närhet till den underbara natur som är där.
Dessa symbol-politiska projekt, vars enda syfte är att utvinna resurser och förflytta kapital utarmar Sverige och den vackra landsbygden vi har!

För det är ju inte bara djur och natur utan som blir lidande, utan också vi som på bor på landsbygden. Ja, i slutändan ALLA som inte bor i en storstadsregion.

Det enda vi får i slutändan är högre skatter och exploaterad natur. Bolagen konsolideras och exploaterar nya fält på andra platser.
Dessa projekt maskeras ofta som gröna och har ett högt politiskt värde pga klimatomställningen.

Vi vill inte sälja ut landsbygden för kortsiktiga vinster, förstörd natur och miljö!
Jag hoppas att ni alla vill skriva på denna protestlista. Blir detta verklighet så är det många som kommer få både ekonomi och drömmar raserade.

tka.jpeg

Genom att underteckna godkänner jag att Wilhelm Myrén lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.