Nej till S-styrets kraftigt höjda parkeringsavgifter för att få jobba inom vården!

Nej till kraftigt höjda parkeringsavgifter för att få jobba!

Socialdemokraterna beslutade i december att införa nya p-avgifter i Region Stockholm. Det innebär kostnader motsvarande mellan 1200 kr till 3000 kr på varje lön, bara för att få parkera vid sitt jobb!!

Tunnelbana och cykel är bra, men alla kan inte få ihop jobb och livet utifrån det. Säg nej till straffavgifter bara för att få jobba!

Nya kostnader blir bland annat allt från 810 kr till 1620 kr per månad beroende på område. För Norrtälje sjukhus, Ankaret i Haninge och Löwenströmska är dygnskostnaden väsentligt lägre (dock är det fortfarande en höjning för de som jobbar där)

Även facket är kritiska till detta så här skriver Johan Styrud, ordförande i Läkarföreningen i Stockholm till Dagens Medicin:

”Dessa p-avgifter ska betalas med skattade pengar så det kommer innebära väldigt mycket. Speciellt för de yngre som är på väg in på arbetsmarknaden. Detta kan vara saken som gör att de väljer något annat. Sedan har alla inom sjukvården arbetat hårt under denna pandemi så jag hade förväntat mig betydligt lägre avgifter!”

Va med mig och säg NEJ till straffavgifter bara för att få jobba!!

Skriv under uppropet nedan, alla krafter behövs!!

Läs nedan för att se samtliga områden där avgifterna höjs samt områden!

Genom att underteckna godkänner jag att Zacke lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.