Namninsamling mot skadligt klister på Dexcom G6 sensorer

Vi är många Typ 1 Diabetiker som använder Dexcom G6 som är ett mycket bra medicintekniskt hjälpmedel för ett lättare liv med diabetes. Nu har många av oss, barn, unga och vuxna fått svåra biverkningar av klistret på sensorerna som vi fäster på huden och är tänkta att bäras i upp till 10 dagar. Det hela verkar ha börjat efter att Dexcom gjort en ändring av klistret i själva häftan för att den ska sitta fast bättre. En ändring som kan ha gjorts redan i december 2019. De flesta har nu så stora besvär att det kräver medicinsk behandling där sensorerna kommit i kontakt med huden och i vissa fall kan inte hjälpmedlet/sensorerna längre användas. Gemensamt är också att de flesta inte upplevde några liknande besvär av äldre sensorer med det gamla klistret. Därför kräver vi att Dexcom gör om och gör rätt. Byt tillbaka till klistret som inte skadade vår hud. Namninsamlingen kommer att skickas till svenska Rubin medical . Nordic infucare . Dexcom USA

103386146_538671920135120_4822113428385409527_n1.jpg

Jonnie Häggkvist    Kontakta namninsamlingens skapare