Namninsamling mot förbudet mot cycklar/inlines i "skateparkerna"

Vi är trötta på det meningslösa förbudet mot cycklar och inlines i skateparkena i sthlm och resten av sverige.Varför kan vi inte enas?,vi bidrar med skattepengar till dessa betongparker/bowls o ramper men inte får vi använda dom bara för att vi inte åker skateboard!.Det finns absolut inga hållbara argument till att bmx/inlines orsakar mer skador på parkerna än brädor.Det säger dessutom sig självt att skateboards som flyger iväg när man ramlar utgör en MKT större risk för personskador än bmx/inlines.

Detta förbud handlar enbart om egoism från skate´arnas sida som vill kunna åka som dom själva behagar i parkerna utan att behöva dela med sig till andra extremsports-utövare.Nu får det vara nog!,Vi har tröttnat på dessa regler som säger att vi inte får åka i almänna parker och vi anser att detta förbud inte är mer än ett sätt att slippa samsas med oss andra genom ett föråldrat segregerande tankegångsätt!.

Vi begär härmed att dessa beslut om förbud mot andra "åkdon" än skateboard i dessa parker ses över med omedelbar verkan och att parkerna öppnas upp för alla (!),och inte bara är tillåtna för skateboardåkare som faktist bara utgör en löjligt liten del av dom extremsports-utövare som använder parker som dessa!.

Fredrik johansson    Kontakta namninsamlingens skapare