Medicin mot SMA

17A697F5-45C2-4F50-9C33-9F58AB7AEC8A.jpegSMA är en neuromuskulersjukdom som det just nu finns tre stycken godkända läkemedel mot. Sverige väljer att inte erbjuda någon utav dessa till oss som är över 18 år. Detta då de anser att medicinen är för dyr och vi är för gamla. Samtidigt som merparten av de andra europeiska länderna exempelvis Portugal, Spanien, Tjecken och Kroatien erbjuder medicinen till alla. Då de valt att utgå ifrån behov istället för kostnad.

Jag vill med denna namninsamling skapa en möjlighet att påverka politikernas beslutsfattande gällande detta och hoppas se en ändring inom en snar framtid. I ett syfte att erbjuda medicinen till oss alla med SMA.

Tänk om tänk rätt!

Tack för ditt stöd och till er som sprider detta vidare!

Genom att underteckna godkänner jag att Lars Ahlenius lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.