Ge Marsfjällshandlarn möjlighet att ta hem bra och hållbar mat!

Vi skickar följande till Axfood:

(dela gärna namninsamlingen till de som kan vara intresserade)

Hej Axfood!

Vi bor i Saxnäs, Vilhelmina kommun, och vill kunna handla ekologisk mat av er. Vi har en Handlar'n-butik i byn som beställer varor via Axfood men när vi efterfrågat mer ekologiskt så har vi fått veta att ni begränsar beställningsutbudet för denna typ av lokala butiker vilket gör att vår handlare bara kan ta hem ett fåtal ekologiska varor. Varför får inte vi tillgång till ett ekologiskt utbud som man kan leva av? Följden blir att vi istället handlar på ICA och Coop i Vilhelmina.

Ni skriver på er hemsida att ni arbetar för en bättre vardag där alla kan dela glädjen för bra och hållbar mat. För oss är den ekologiska maten mycket av det som utgör bra och hållbar mat. Vi vill tillhöra de "alla" som får ta del av den glädje ni skriver om. Under Mat 2030 skriver ni att det måste bli enklare för kunderna att välja rätt vad gäller miljö och hälsa. Den enda möjligheten vi har i dagsläget för att göra detta rätta val är att gå till era konkurrenter.

Vi har en stor önskan om att kunna göra rätt val för miljö och hälsa och samtidigt stödja vår lokala matbutik. Varför ger ni oss inte denna möjlighet?

Evelina Danielsson    Kontakta namninsamlingens skapare