Mariedalskolan SKA ha en matsal!

Nu är det på tiden att timrå kommun tar sitt ansvar och ser till så att mariedals skola får en ordentlig matsal!

När min syster var liten så börjades det "provisoriskt" med att barnen skulle gå till hagalid för att äta lunch (hon blir 32 år nu) och detta fortsatte fram tills att det äntligen ordnades en matsal på gården utanför skolan men nu är det bestämt att detta ska rivas och att våra barn ska återgå till att gå lemmeltåg till hagalid varje dag även om det ösregnar eller är snökaos.

Visst det är bra med motion men tänk på alla lärare som ska hålla reda på alla barnen till och från hagalid varje dag, kanske inte är så enkelt?

Nej nu får ni skärpa er timrå kommun, ta eran ansvar och ge våra barn en riktig matsal som alla andra skolor, som ni skulle ha gjort för typ 20 år sedan!!!

Skriv under och var med i protesten för att stötta lärarna och våra barn!

Genom att underteckna godkänner jag att Julia näslund lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.