Låt Fruzsina stanna!

En föräldralös förståndshandikappad flicka som har sina enda släktingar kvar i Sverige SKA UTVISAS.

Fruzsina var bara 11 år gammal när hennes mamma tog sitt liv framför hennes ögon. Flickans pappa som tog hand om henne men dog i lungcancer bredvid henne i sängen när hon var 17 år gammal, När hennes pappa dog blev hon utnyttjad och misshandlad av hennes egna och enda familjemedlemmar i Ungern. Fruzsina har ett förståndshandikapp som gör att hon aldrig kommer att agera som en vuxen kvinna utan är på en åttaåringsnivå. Hon har även autistiska drag och i hennes journal står det bla. att ''vid varje ny förändring, måste hon börja om på nytt'' alltså klarar hon inte av nya förändringar. Detta har konstaterats av både Ungerska och Svenska läkare.

Fruzsina har ett beteende som en åttaårig flicka. Då hon är född 1994 och fysiskt 20 år gammal betraktar Migrationsverket henne som en "vuxen kvinna''. Fruzsina har fått avslag på sina ansökningar om uppehållstillstånd 2 gånger då hon har samma ''möjligheter" till hjälp i det tidigare hemlandet Ungern som här i Sverige. I Ungern finns få alternativ för människor i hennes tillstånd, sannolikheten att hamnar hon på mentalsjukhus eller i värsta fall blir hon hemlös är mycket stora. HON SKA INTE BEHÖVA LIDA MER!

Fruzsina har ingen släkt kvar i Ungern. Här i Sverige har hon sina närmaste släktingar, det finns ingen att återvända till.

Din hjälp kan betyda mycket, vi behöver OPINION så att vi kan påverka beslutsfattarna
HJÄLP oss att SPRIDA DETTA och skriv under denna petition