#Låtfamiljenalhamistanna

Hej!

Mitt namn är Honer Alhami. Jag har 5 syskon, mamma och pappa. Vi har bott i Sverige i 14 år och för 4:e gången så får vi avslag från migrationsverket.

Denna gången går det inte att överklaga så jag ber er från botten av mitt hjärta att försöka hjälpa mig och min familj att få stanna kvar.

20 juni 2013 blev vi utskickade för första gången med en svenskfödd lillebrorsa och efter ett par månader i Kurdistan blev min lillebrorsa påkörd av en bil och omkom i olyckan.

Jag och min familj fick återvända till Sverige pga skräcken som uppstod och situationen som var i Kurdistan.

Nu har jag en till lillebror som är svenskfödd och som ni alla vet så är läget rent utsagt förfärligt i Kurdistan, därför försöker vi göra allt för att stanna för att jag vill inte förlora hela min familj denna gången i detta kalla krig det räcker med att jag har förlorat en lillebror och kan inte glömma synen av hur han såg ut.

Vi är en väldigt driven familj som kämpar för samhället och vi gör alltid rätt ifrån oss. Vi driver en Pizzeria som heter Marco polo och har väldigt bra inkomst och äger både hus och bil. Vi alla i familjen jobbar eller går i skola för att till slut bidra tillbaka till det svenska samhället.

Varför ska det vara så orättvist? Vi har vänner, familj, jobb, socialt liv som vi verkligen inte vill lämna.

#låtfamiljenalhamistanna

Genom att underteckna godkänner jag att Honer Deyar lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.