LÅT VÅRA FRITIDSGÅRDAR FINNAS KVAR!

C0B1C9D6-A690-41EF-9A0E-B1AB769FB4D3.jpegSom alla säkert vet, har idrott & fritidsnämnden i Haninge kommun beslutat om att göra nedskärningar & även stänga ner fler utav våra fritidsgårdar i Haninge kommun. Av vilken anledning?
- jo, för att de har avvikande besökssiffror & att de istället vill satsa på de frltidsgårdar i de centrala, socioekonomiskt svagare delarna.

Att göra detta för att spara pengar kommer slå hårdare mot dom i slutändan. Alla ungdomar som inte har någonstans att vara, som istället kommer ses på andra kanske till o med olämpliga platser. Fritidsgårdarna har varit ett andra hem, en plats de väljer att vara på fredagar istället för att hänga med ut och dricka eller busa på stan på kvällarna. En plats där de fått stöttning, i såväl skolproblem men även andra problem, där de fått en hel drös utav vänner, både gamla som nya. Där personalen har blivit som en familj för dom.
Där de dyker in efter skolan och bakar med vänner, får läxhjälp utav personal. Men som istället nu tvingas gå hem efter skolan, vänta på en vuxen alternativt behöva sätta sig på en buss till en annan del av Haninge där fritidsgårdarna kommer proppas fulla varje kväll av alla de ungdomar som inte har någonstans att vara?

Är detta meningen? Att våra ungdomar ska gråta för att en personal på en fritidsgård tvingas säga upp sig för att denne måste bli förflyttad eller stå utan arbete?
Eller när dom inte längre vet vart dom ska vara efter skolan? Eller kvällar, de egentligen skulle gått ut på stan med vänner?

Jag vet att VI är många där ute som kan ge en ynka sekund till att skriva på detta! Jag vet att vi är många, och jag vet att vi ALLA VILL! Rädda våra fritidsgårdar, rädda personalen, rädda ungdomarna.
Vi alla kan väl försöka?

Om vi får tillräckligt många som skriver under bestämmer vi alla en träff utanför kommunhuset där vi demonstrerar en allra sista gång för våra fritidsgårdar. Där vi bjuder med ALLA vi känner, våra barn, våra vänner, vår familj, vår släkt. Alla.

NU HJÄLPS VI ÅT - RÄDDA FRITIDSGÅRDARNA.

Genom att underteckna godkänner jag att Emelie Bye lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.