Låt Monir Jafari stanna i Sverige!

Jafari, Monir. 25 år. Bott i Sverige sedan 2016. Kan tala språket. Arbetar på Royal Design (där han har fast anställning). Innan han fick denna tjänst har han arbetat på andra ställen också, exempelvis kock på Öland under sommarsäsongen. Han är aktiv i en fotbollsförening där han är väldigt uppskattad av sina lagkamrater.
Han har en syster i Sverige som har uppehållstillstånd, men nu ska han bli utvisad.

Vi ber er. Ta några sekunder och skriv under. Om folk som struntar fullständigt i hur det svenska samhället är uppbyggt (lagar, regler, skatt etc) får stanna, varför skulle då inte Monir få stanna om han lever precis som oss andra?

Skicka honom inte till Afghanistan! Det är ett utav världens farligaste länder, och den här killen förtjänar inget annat än att få skyddas och kunna leva ett normalt liv. Det är hans enda önskan. Vi har ont om tid, och därför behöver vi all hjälp vi kan få Nu.
Låt Monir Jafari stanna i Sverige!

Ord från några människor i hans omgivning för att ni ska få en bättre inblick om personen i fråga:
Danne (tränare): "Monir är en ödmjuk ung man som inget annat vill än att göra rätt för sig. Han har en hög närvaro i vår fotbollsförening där han är en uppskattad vän och han har ett heltidsarbete som han brinner för. Monir har alltid ett leende på läpparna och viljan att hela tiden lära sig nya saker."

D.M (arbetsgivare): "Monir har en nyckelkompetens inom företaget som innebär att han har en mycket bred kompetens och är ansvarig för utgående gods till butiksflödet. Han lär även upp befintlig personal inom våra system som NAV, våra rutiner och effektiviserar vårt flöde av utgående gods.
Vid en eventuell utvisning är det två företag som förlorar en lojal medarbetare med en bred kompetens, vilket även innebär stora inkomstförluster."

Fam.Sa (goda vänner): Vi finner knappt ord för det här. Monir är en underbar person, och han är verkligen den sista människan som ska behöva gå igenom detta. Från att fly krig, skiljas från sin bror (än idag inte veta vart han är), till att starta om på nytt och lyckas få ihop vissa pusselbitar igen. Efter att ha gjort allt han kunnat för att börja om, till att nu få avslag och tvingas åka "hem". Det är inte längre hans "hem". Monirs "hem" är här. Med alla som står vid hans sida. I Sverige

Genom att underteckna godkänner jag att Selma lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.