LÅT MIN MAN STANNA I SVERIGE!

20190715_182724.png

20190714_2143481.jpg20190714_2144221.jpg20190714_2144581.jpg

För 8 år sedan kom min då blivande man till Sverige. Nu ska han utvisas... Beskedet fick honom att fundera på om livet var värt att leva. Vi träffades för första gången för 3 år sedan. Det var inte så svårt att direkt fatta tycke för honom. Han var snygg, smart, mogen, men ändå lite sött naiv, och han älskade gulligt sin cricket. Trots åldersskillnad  tyckte vi direkt om varandra. Ett tycke som blev till kärlek. (Vad jag gjort för att förtjäna honom är en gåta.) Vi blev ett par och flyttade ihop ganska snart. Sedan 1,5 år är vi gifta och nu bär vi också samma efternamn. Min släkt är nu också hans släkt. Mina vänner är hans vänner. Vi har även en utmärkt kontakt med min före detta fru och med min son. Nu tror dock inte Migrationsverket på honom och därmed inte heller på mig. De tror inte på vår kärlek till varandra. Han är dessutom mycket skötsam. Han dricker inte, har aldrig gjort något kriminellt och har aldrig fått ett öre i bidrag. Han har två arbeten och jobbar nästan jämt, dag som natt. Han försörjer sig själv och i många fall även oss. Trots flera dödshot från hans före detta hemland Pakistan tycker Migrationsverket att han ändå kan utvisas dit. Vår relation är inte tillräckligt känd där anser man. Även jag har varit rädd. Det kändes lite tryggare när vi flyttade till vårt nya hem som i alla fall hade portkod. Våra liv är nu i gungning. En utvisning skulle med största sannolikhet innebära döden för honom. Att bara vänta på ett definitivt beslut känns som psykisk och fysisk tortyr. Man känner sig helt maktlös och tron på vårt rättssystem är rejält naggat i kanten. En namninsamling tror vi inte rör Migrationsverket ens det minsta. (De verkar få provision för varje hemskt människoöde de kastar ut.) Men det är ändå ett sätt att belysa de enorma orättvisor som finns. Nog undrar man varför vissa kriminella får stanna i vårt land när andra skötsamma ska visas ut. Det känns inte särskilt rättvist och det ger alla som kommer till vårt land oförtjänt dåligt rykte. Vi gör nu allt vi kan för att Migrationsverket ska göra en mer rättvis bedömning, men ibland känns det helt tröstlöst. Den högsta önskan han har är att få bli en svensk skötsam medborgare. Det enda vi kan göra nu är att hoppas och tro på högre makter. Hur jag ska klara mig utan honom törs jag knappt tänka på. Han är nu min make, han är mitt allt.
Om du tycker att min man ska få stanna i Sverige får du gärna skriva på denna namninsamling. I allt elände så kanske det lyfter oss en aning att känna just ditt stöd.

(Blir det tillräckligt många som skriver på kommer Migrationsverket att få ta del av namninsamlingen.)

Tack.

/Per-Ola Eklund

Genom att skriva under godkänner jag att Per-Ola Eklund överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor. Vi kommer att marknadsföra denna namninsamling för personer som tittar på andra namninsamlingar på vår hemsida, men ännu inte har sett just denna.