Låt min man få stanna kvar med mig och mitt barn

Hej,

Mitt namn är Julia och har en son på 1 år tillsammans med min man Andrey. I juni 2022 beräknas vårt andra barn. Vi har varit tillsammans i 4 år och gifta i 2 år. Vi bor tillsammans och försöker allt för att vara lyckliga,

vårt största bekymmer är att andrey inte fått tillstånd att stanna i Sverige. Vi har kämpat med att få uppehållstillstånd i ungefär 3 år men vi har inte lyckats.

Vi är både gifta, bor tillsammans, har 1 barn och snart 2. Han har ett jobb som ligger och väntar på honom efter att han fått papper. Han är en av dem mest ambisösa människorna jag vet. Han har vilja om att jobba och lära sig mer om det svenska livet och bidra till samhället. Han har bra språkkunskaper i svenska.

Hans dröm att få kunna jobba och försörja sin familj i sverige.

Nu har vi fått beskedet att han inte får stanna. Detta är något som gör mig förkrossad. Dels att min 1 åriga son som har starkt band till sin pappa tvingas lämna honom. Jag tvingas även att föda mitt andra barn utan honom vid min sida. Det gör ont i mig och han att han inte kommer kunna vara där och uppleva denna förlossning. Dagen då vi fick vår första son i januari 2021 var den lyckligaste dagen för oss båda. Nu kommer den andra födseln tas ifrån honom.

i sitt hemland Costa rica, är hans liv för riskabelt. Han växte upp i ett samhälle med mycket faror, där kriminella delvis styr samhället bakom regeringens rygg. Om han åker tillbaka riskerar han sitt liv. Detta är något som håller mig vaken om nätterna och ger mig både ångest, stress, mardrömmar och svårt att äta.

Jag vet inte hur mycket mer jag kan göra för att han ska stanna. Vi har försökt med allt! Därför är vårt sista hopp denna namninsamling. Något som vi iallafall kan dela med Migrationsverket ifall det blir tillräckligt med namn.

Det här är det ända hoppet jag har kvar, så snälla. Det ända jag ber om är ett namn intyg av dig som läser detta. Det kanske inte är mycket för dig, men för mig och min lilla familj är det allt.

tack

Genom att underteckna godkänner jag att Julia lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.