Låt Lisa komma hem!

Namninsamlingen kommer att finn s tills Lisa har fått komma hem igen.

Vi som skriver under denna namninsamling kräver att socialtjänsten i Botkyrka som genom sitt beslut och agerande ryckt upp Lisa från hennes familj, identitet, ursprung och trygghet omdelbart ska ändra sitt beslut och låta henne få flytta hem igen!

Vi kräver även att socialnämnden i Botkyrka som klubbat igenom omplaceringen och omhändertagandet av Lisa ser över detta ärende igen och omedlbart låter Lisa flytta hem igen!

Till socialstyrelsen vädjar vi att granska detta felaktiga beslut och agerande från socialnämnden och socialtjänsten i Botkyrka och hjälp Lisa att få komma hem.

Fakta:

Lisas mamma mördades brutalt med 40 knivhugg framför ögonen på Lisa när hon var 11 månader gammal. Mördaren var Lisas pappa. Hon fick omedelbart åka hem till sin mormor och morfar där hon bott med sin mamma sedan hon föddes. I det hemska så fanns där ändå tryggheten för Lisa i att vara älskad av sin mammas mamma och pappa, sina morföräldrar och det förblev Lisas hem. - Vi kan nog alla förstå att detta var en lösning som även Lisas mamma hade känt sig lugn med. 3 år går och familjen får med beröm godkänt av alla instanser om hur bra de tar hand om Lisa då helt plötsligt och utan förvarning eller förberedelse socialtjänsten bokstavligen bara kom och tog Lisa och placerade henne i ett jourhem, till människor hon då inte kände. Ett fruktansvärt övergrepp på den redan ärrade och traumatiserade lilla flickan. Socialtjänsten gömmer sig bakom att detta är för barnets bästa. HUR kan det vara för Lisas bästa att helt plötsligt bli fråntagen sin mormor och morfar?! Den anknytning och blodsband som Lisa har till morföräldrarna går naturligtvis inte att ersätta med en betald jourfamilj. Hon som redan förlorat sin mamma, förlorade nu ännu en gång sin familj.

Lisa har blivit sviken av vårt samhälle - Nu är det vår plikt som medmänniskor att se till att Lisa får komma hem igen!

Så här får man inte behandla våra barn, inte något barn.

Låt Lisa komma hem!

BILD PÅ LISA SOM BEBIS : http://i.imgur.com/Rfp4k.jpg

Gå med i Facebook-gruppen om ni vill diskutera detta: http://www.facebook.com/groups/418739021528825/

Följ Lisa kampanjen på twitter: http://twitter.com/Lisakampanjen

För mer info om fallet läs aftonbladets granskning:

I media om namninsamlingen:

Trasdockans pris 2013 för Lisa-kampen:

DELA DETTA OCH SPRID VIDARE! - LÅT LISA KOMMA HEM!

Mirijam Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare