Låt Kvarngårdens restaurang fortsätta i Spice Sisters regi!

Självklart ska Eunice och Ever vara kvar vid Kvarngården!

Spice1NYNY2.jpg
Härmed ber vi kommunstyrelsen i Kumla kommun skaffa fram allt underlag och lyssna på Eunice och Ever innan det tar beslut i ärendet: Kvarngårdsrestaurangen och det sociala företaget Spice Sisters.

Eunice Linder och Ever Fält startade sitt företag Spice Sisters i tron att de skulle få överta Kvarngårdens Restaurang från Kumla kommun. Men plötsligt har kommunen ändrat förutsättningarna, vill kasta ut dem och lägga locket på.

Kumla kommun lovade att de skulle få ta över restaurangverksamheten i Kvarngården från i höst 2022. Plötsligt har kommunen ångrat sig och vi riskerar att mista den fantastiska service som Eunice, Ever och deras medarbetare ger.

"Restaurangen har verkligen gjort ett jättelyft sen de tog över, både den personliga servicen och maten", säger restaurangbesökare.

Maten är lagad på plats och atmosfären är glad och inbjudande. Spice Sisters har genomfört och planerar många samarbeten i Aktivitetshuset Kvarngården, inte minst med Föreningen Väntjänsten. Att förlora dem kommer betyda ett tristare Kumla och Kvangården. En stor förlust!

Skriv under och visa att du vill låta Spice Sisters fortsätta sprida glädje, god och spännande mat! Eunice och Ever är beredda att satsa ännu mer pengar och engageman - Låt inte detta tillfälle drunkna i byråkrati och huvuden nedstuckna i sanden!

Tillsammans är vi starka - skriv på!

Till Kommunstyrelsen,
Vänligen ge tjänstepersoner i uppdrag att ta fram förslag för Spice Sisters övertagande av Kvarngårdsrestaurangen. Lyssna på Eunice och Evers förslag, gör en ordentlig konsekvens- och riskanalys - hota inte med omplacering och uppsägning av lokal innan ni gjort allt för att behålla Spice Sisters som en del av Aktivitetcenter Kvarngården!

Läs mer här:

/Spice Sisters beskyddare

Kent Fält, del av Spice Sisters beskyddare    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Kent Fält, del av Spice Sisters beskyddare lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.