Låt Kärras öppna förskola få vara kvar!

Förvaltningen i Göteborgs kommun har lagt fram ett förslag till politikerna att stänga 11 av 21 öppna förskolor i Göteborgs stad. Alla förskolor som inte ligger under en familjecentral riskerar att stängas, där bland Kärras.

Öppna förskolan har i alla år funnits för mammor, pappor och barn för att innan förskolestart få lära känna andra barn och föräldrar. Det kulturella blir bara viktigare och viktigare, både för folk som kommer ifrån andra städer i Sverige och vill komma i kontakt med andra föräldrar och kanske framförallt för personer som inte kan språket - det är en mix av åldrar och kulturer från alla håll och kanter.

I kärra brinner dom för att alla skall känna sig välkomna, det lagas mat, bakas, målas sjungs och är alltid välkomnande för ALLA.

Skriv ditt namn på denna listan och sprid den till alla du kan- för att politikerna inte skall dra in pengar på något som gör så många människor gott. Öppna förskolan behövs!

Mimmie Rhåsson Mårtensson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Mimmie Rhåsson Mårtensson överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.