Låt Isramila stanna i Sverige

C98B318E-4FE3-4DC3-AC2E-2F3AEF7AE533.jpegBetyder mitt liv något även om jag är kurd? Mitt namn är Isramila och för ett litet tag sedan fick jag reda på att jag kommer skickas tillbaka till Turkiet. Det som gör ont är att de inte förstår hur det är att vara kurd i Turkiet, annars hade de aldrig skickat tillbaka mig dit.

Jag har spenderat hela min uppväxt i Sverige och jag har hunnit skapa mina drömmar här., jag har fått många fantastiska vänner och jag kan säga att jag idag är stolt svensk. Trots det har jag inte fått
uppehållstillstånd. Som ung tjej har jag svårt att
förstå hur män som haft koppling till terrornätverk fått stanna men inte jag, som inte anses vara en fara för nationen utan enbart en resurs.

Jag är faktiskt livrädd. Jag är rädd att skickas till ett land som inte vill ha mig där. Jag är rädd att precis som de andra kurderna bli mördad på grund av min etnicitet. Jag behöver er hjälp, jag är desperat
eftersom jag kan inte åka tillbaka till Turkiet. Jag lovar att om jag får möjligheten att stanna kommer jag göra allt i min makt för att bli en god svensk medborgare, jag vill enbart få chansen."

Nu slits mina drömmar itu. Jag kommer att förlora min dröm och trygghet. Därför ber jag er från hela mitt hjärta att skriva under för att hjälpa mig att stanna i Sverige. Varje röst räknas. Så snälla, skriv under så Migrationsverket kan överväga det här en gång till och låta mig stanna i Sverige. Låt mig få leva min dröm här och inte i otrygghet i ett främmande land. Tillsammans kan vi göra allt, jag tror på oss!!

Genom att skriva under godkänner jag att Isramila Akalp överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.