LÅT INA STANNA!!!!

Hej, kan du bara ta lite tid från din dag och läsa detta ! Som ni ser i detta inlägg vill vi att vår vän, Ina ska få stanna kvar i Sverige. Ina och hennes familj har precis fått ett väldigt tråkigt besked från Migrationsverket, de får inte stanna kvar i Sverige utan måste lämna landet senast den 5:e november, alltså väldigt snart. Anledningen till utvisningsbeslutet är att mammans arbetsgivare har gjort ett misstag med lönen och därför har Migrationsverket beslutat att hon inte har nått upp till den inkomst man ska ha för att få stanna kvar i Sverige. Chefen har kompenserat mamman för misstaget i efterhand men Migrationsverket väljer fortfarande att utgå från det som var felaktigt. Istället för att Ina och hennes familj ska ta smällen så borde det vara arbetsgivaren som får betala en summa i böter för misstaget som begåtts. Ingen av Inas vänner och klasskamrater vill att detta ska ske. Ina och hennes familj har bott här i Sverige i snart fem år, vilket är mer än en tredjedel av Inas liv. Ina går nu i nian och ska snart börja gymnasiet och hon har hela sitt liv här. Inas bror och Inas mamma jobbar och betalar skatt, de betalar hyran för lägenheten som de bor i, precis som alla andra, så varför kan vi inte låta dem stanna kvar? Det är så orättvist, de lever som vilken annan familj som helst, de bidrar till samhället och de har hela sina liv här i Sverige. Tänk dig vad hemskt det skulle vara om du tvingades lämna hela ditt liv bakom dig och börja om på ruta ett, utan alla dina vänner, utan ditt hem som är din trygghet och din skola eller ditt jobb som är din fasta punkt. Kan du tänka dig det? Snälla ni, var empatiska och dela detta inlägg. Hjälp oss att sprida Inas öde så fler personer kan se detta och reagera. Hjälp oss att hjälpa Ina och hennes familj så att de får stanna här i Sverige där de hör hemma.//Inas vänner

Genom att underteckna godkänner jag att Baan Ibrahim lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.