Låt erfaren och kompetent sopgubbe få behålla jobbet!

Jonas Johansson från säffle är en ensamstående fembarnsfar som jobbat inom sopkörning ända sedan han var 17år. I alla sina 34 år inom branschen har han alltid gjort sitt jobb, aldrig fått en klagan och alltid varit omtyckt i bygden. Han kan sina körningar utan och innan, och backat inte för att hjälpa till. Han är inte bara duktig och kompetent inom sin bransch han är också en familjefar till unga/unga vuxna som på nått sätt bidrar till detta samhället då de jobbar inom transporter och vägar.

Nu till ämnet. Säffles sopkörning här under en tid längre tid varit privatägt, men nu när kommunen tar över tvingas han att sluta. Kommunen anställer då en nyexaminerad lastbilschaufför. När Jonas frågar varför kan inte fick jobbet svarar kommunen med att det fanns mer kompetent folk. Hur tänker ni kommunen?

Vi är familj och vänner som är väldigt upprörda och vill gärna att våran Jonas får upprättelse. #låtjonasbehållajobbet

Genom att underteckna godkänner jag att Linn Karlsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.