Låt bankkontoren stå kvar! (Fjälkinge)

.

Det är nog en hel del kunder på Sparbanken Skåne som fick hem denna lappen runt den 28de April 2015.

Allas reaktioner kanske inte var samma, men min var, jag blev fly förbannad.

Kortfattat ska de ta bort bankkontoret i Fjälkinge (Och andra ställen) och flytta verksamheten till banken i Kristianstad och kontoret ute på Näsby.

De säger att användningen av digitala tjänster, så som internet bank och telefonbank har stigit i användning, och personliga besök hos bankkontoren har minskat. Detta tror jag inte alls på, jag tror såhär att de har fått fler unga kunder som kan och vet hur man använder sig

av internet och telefon banken, men själva kunderna som besöker banken har inte minskat, och då tänker jag på de äldre personerna som inte kan dessa saker. Antingen kan de inte lära sig, inte har möjligheten att lära sig eller helt enkelt inte har lusten att lära sig, och det har jag full förstålighet för. Det är inte lätt att lära sig nya saker rakt upp och ner. Det är ju inte bara att lära sig hur internet banken funkar, utan man ska lära sig hur en dator funkar, och hur själva internet funkar, och det tror jag inte är det lättaste vid en hög ålder.

Personligen använder jag internet banken, jag är ung och har IT-utbildning så det är inga problem för mig, men jag har äldre föräldrar som använder sig av banken för att sköta sina affärer och liknande. Jag har en Far som vägrar köra sin bil in till centrum, för det är en riktig röra nu för tiden. Och jag har en Mor som verken har bil eller pengar att ta bussen till stan för att gå på bank, och hon är hjärtsjuk så hon klarar inte hur mycket som helst. Och jag själv tänker då fan inte åka till stan för att sätta in pengar på banken, för det kan du ju inte över datorn iallafall.

Nu till sak.

Genom att skriva under denna namninsamling så håller du med om att Sparbanken Skåne INTE ska lägga ner banken i FJÄLKINGE.
Jag uppmanar även folk att skriva under åt de som inte kan skriva under själva, så har ni äldre släkt eller vänner så fråga dem om de vill vara med på detta och skriv under i deras namn med!

Jag uppmanar även att ni skriver om varför ni inte vill att banken ska läggas ner, OCH för att detta ska tas på allvar, skriv även att ni tänker säga upp alla affärer ni har med Sparbanken Skåne och byta bank.

Om banken läggs ner tänker jag säga upp mig från banken, och eftersom jag har planerat att starta eget företag till sommaren så tänker jag INTE ta mina affärer genom Sparbanken Skåne.

Vill ni att banken i Fjälkinge ska stanna kvar så skriv under nu!

Jag ska ta ansvaret att senare skicka in denna namninsamling till både banken och tidningen.