Krogförtjejer

Varje år utsätts flera hundra tjejer för sexuella övergrepp i krog/festivalmiljö i Sverige. För många känns det så hopplöst att man inte ens anmäler händelsen. Först på plats är oftast ordningsvakter och väktare. Många gånger ordningsvakter som polisen själva utbildar. I kursplanen för dessa ordningsvakter utbildning så ingår dock inget om sexuella övergrepp/ ofredande eller hur man på bästa sätt bemöter offer och hanterar just den problematiken.

Nu är det dags att ändra på detta! Rikspolisstyrelsen måste föra in ett avsnitt om sexuella övergrepp och ofredande i kursplanen för ordningsvakter. Detta måste ske nu!

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Maria Moraes. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.