Kristna irakier!

Jag vill härmed visa mitt stora missnöje till Sveriges migrationspolitik när det gäller kristna irakier! Detta har varit på tapeten länge och man ser hur det blir värre och värre i bl.a Syrien, Irak och hur Sverige hanterar detta!!

Som ett exempel:

Min man har fått ett utvisningsbeslut där han ska verkställas till Bagdad. Han har inte befunnit sig i Irak sen 11 år tillbaka då han var ung och hotad av en annan familj, han känner ingen överhuvudtaget i Irak och vet heller inte hur systemet funkar där. Hans mamma, pappa och syster är svenska medborgare men inte han. Och han är den person som blev hotad. Nu är det så att han ska åka tillbaka till Bagdad för att senare ta sig till Damaskus (om han nu kommer så långt) för att ansöka om anknytning till mig eftersom Irak inte har en Svensk ambassad för anknytning. Har många gånger ansökt på nya omständigheter eftersom Irak befinner sig i ett politiskt krisläge och Syrien är det lika illa. Jag är svensk och skäms för detta när man ser hur detta går till!!! Migrationsverket skickar in oskyldiga människor in i döden, deras syn på detta är bokstavligen talat iskallt! Dom senaste bombattentaten har varit fruktansvärda och många människor har dött pga av politiskt krig i Bagdad.

Jag vet att jag inte ensam om detta och vad kan en vanlig svensk säga till om egentligen? Man känner sig som en myra i en stack som bara ska tiga och se glad ut! Men jag vill verkligen med detta bara skrika högt om min besvikelse och vill verkligen att det sker en ändring när Sveriges regering blundar för det som händer utanför gränserna.

En mycket orolig själ    Kontakta namninsamlingens skapare