Ja till en trygg trafik på Spångavägen Flysta & Solhem

Alla människor ska kunna känna sig trygga i trafiken. Vi som bor i området omgivning av Spångavägen mellan Spånga Folkets Hus och korsningen Dagsstigen-Spångavägen upplever problem med följsamheten till rådande hastighetsgränser på den delen av Spångavägen och anser därför att det finns ett behov av att stärka trafiksäkerheten, inte minst med tanke på de många barn som går och cyklar i området och som tar sig till och från bland annat Solhems Bollplan, Gribbyparken, Förskolan Skydraget och Bifrostparkens lekplats.

Vi vill med denna namnsamling uppmärksamma Stockholm Stads Trafikkontoret samt stadens miljöförvaltningen på problem med trafiksäkerheten samt trafikbuller på grund av höga hastigheter på den sträckan av Spångavägen samt att uppmana Trafikkontoret till att utreda hastighetsreglering och/eller anlägga hastighetsdämpande åtgärder på den i syfte att öka trafiksäkerhet för gående och cyklister i området.

Genom att skriva under godkänner jag att Dima Khalil överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.