Ingen lön för röstnedläggande Riksdagsledamöter

1. Riksdagsledamöter som lägger ner sina röster, eller är frånvarande, vid budgetomröstningarna eller vid valet av statsminister samt misstroende mot enskilda statsråd ska inte få någon lön månaden för omröstning samt månaden som följer. Med budgetomröstningarna avses den sista omgången där det endast är de två största budgeterna kvar.

2. Innan en statsminister blir vald ska alla ledamöter, inklusive talmannen, få HALVERAD LÖN. Efter valet 2018 fick man för sig att ignorera valresultatet och frysa ut över 1 miljon av väljarna. Detta fick till följd en massa kaffedrickande talmansrundor i över 100 dagar innan en regering till sist kunde röstas igenom. Men inte ens nu hade man tagit fram en demokratisk regering som nådde upp till Riksdagens viktiga demokratiska 175 mandats (50%) gräns, vilket även denna gång blev möjligt tack vare röstnedläggandet.

En Riksdagsledamot tjänar 66 900:- i månaden. Så att de aktivt ska rösta i frågorna som sätter grunden för hela mandatperioden är inte för mycket begärt!!!

Besöka gärna våran hemsida: https://www.tankar.online

För mer info om vad en nedlagd röst innebär se denna video https://www.youtube.com/watch?v=kZRsAhm_gl4&list=PLqoy4E4EjaB-F3nP5ZP6kenAohmkr7i2X

Riksdag_assembly_hall_20061.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Tankar Online överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.