INGEN GÅGATA PÅ TRÄDGÅRDSGATAN I STRÄNGNÄS!

"Vill vi ha en levande centrumkärna eller en stilla stad med ödegata?"

Detta var frågan vi ställde till kommunen när vi skickade in vår insändare om att stoppa planeringen av en gågata på Trädgårdsgatan.

Vi startade vårt företag för att fylla den efterfrågan som fanns hos Strängnäsborna efter att så många företag fått gå i graven, och med detta beslut är vi på tur.

Vi företagare i Strängnäs känner redan sviterna av konkurrensen från Solberga samt av den rådande pandemin, att begränsa oss ytterligare är att gräva vår grav.

Men vi vill inte ge upp än. Vi vill kämpa, inte bara för oss, utan även för ett växande och framförallt levande centrum. Men även för våra äldre som behöver taxi och färdtjänst lättillgängligt, för våra kunder som inte ska bryta ryggen av att bära en toalettstol flera meter till närmsta parkering, och inte minst för våra företagare på gatan utöver oss - våra grannar som vi delar framgångar och motgångar med.

Det är inte för sent att stoppa beslutet förrän skylten är uppe!

Om ni vill kämpa med oss i kampen mot ödegator i Strängnäs, skriv under här!!!

Din VVS Butik i Strängnäs    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Din VVS Butik i Strängnäs lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.