Hjälp våran klasskompis att få stanna i Sverige.

Vi behöver din hjälp nu! Sergej är en kille som bott i Sverige i 5 år tillsammans med hans mamma, pappa och lillasyster. Han är en kille på 16 år. Vi har under lång tid hört honom prata om hur han planerar sin framtid här i Sverige, han har berättat om sin drömskola Chalmers och hans plan för att komma in dit och inte nog med det älskar han basket. Han är den killen som alltid säger hej i korridoren och ger ifrån sig ett leende oavsett vad. Den tiden hans familj varit här i Sverige har dem lyckats skapa ett liv precis som alla andra, så varför ska dem inte få behålla det?

Sergej fick för några dagar sedan ett besked om att hans familj inte får stanna i Sverige. Han ska skickas tillbaka Bosnien. Det är 95% chans att han måste åka och ingen vet om det är om en vecka eller 3 månader. Vi måste hjälpa honom och det är nu, inte imorgon, inte nästa vecka, deras familj behöver hjälp, innan det är försent. Vi måste stoppa detta.

VARENDA NAMN GÖR SKILLNAD.

Genom att skriva under godkänner jag att Tilda Sjöqvist överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.