Protestera mot en fotbollsakademi på Toftanässkolan när alla barn i närområdet inte får plats på skolan.

3466C667-4276-4536-9398-CE54D86063FF.jpegToftanässkolan har en etablerad fotbollsakademi och tar därmed in sökande från hela regionen till skolan samtidigt som barnen som bor nära skolan inte får plats. Då det redan är fullt på skolorna i stadsdelen så kommer barnen att bli utplacerade på andra skolor i Malmö i mån av plats.  Är detta verkligen rätt? När Toftanässkolan byggdes blev Riseberga-och Toftanäsbarnen lovade att det skulle finnas plats till dem  men istället får barnen nu reda på att fotbollsakademin erbjuder barn från hela regionen plats samtidigt som bara en av två paralleller av Riseberga barnen som ska gå upp i årskurs 7 får plats på skolan då det inte finns plats till alla. De barn som inte får plats på Toftanäs kommer att erbjudas plats utanför stadsdelen om det inte finns plats på stadsdelens skolor. Om du precis som vi tycker detta är fruktansvärt fel och kräver en ändring av beslutet så skriv  under i denna namninsamling. Vi kommer lämna den vidare till berörda politiker i kommunen för att försöka påverka  beslutet.

Camilla Fogelberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Camilla Fogelberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.