Hjälp oss stoppa slakten av hundarna i Cernavoda!

I strongly protest against collecting the stray dogs in Cernavoda and sending them to Constanta to be killed. There are humane and effective methods like neuthering to reduce the number of stray dogs.

Jag protesterar mot insamlingen av gatuhundarna i Cernavoda och att dom kör dom till Constanta för avlivning (dom förgiftar dom på löpande band). Det finns humanare metoder att reducera gatuhundar på.

Hundfångare ses nu återigen på Cernavodas gator. Stadens borgmästare har fram till kommunvalet den 10 juni utlovat att inga herrelösa hundar ska finnas i staden. Hundarna forslas till den närbeliggande staden Constanta, där de placeras i ett uppsamlingshägn och sedan förgiftas på löpande band. Se filmen ”The killing of Cernavoda dogs” (varning för obehagliga scener).

Genom att skriva under godkänner jag att Maria Hagman överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.