Hjälp oss rädda kvar en fungerande SIMHALL i Stuvsta / Centrala Huddinge

Skriv på våra kravlistor!!

Bakgrund:

Vår nuvarande simhall, Huddingehallen, vars basäng färdigställdes i början på sjuttiotalet, börjar få problem med korrosion och vittring, som på relativt kort sikt kan ge allvarliga hållfasthetsrisker.

Det har under en tid diskuterats hur man skall kunna åtgärda detta och preliminära slutsatser är att en reparation skulle kunna bli lika dyr som att bygga en ny simhall.
Majoriteten lovade i en artikel publicerad i Mitt i Huddinge 19-02-05 att en "Ny simhall skall ersätta utslitna Huddingehallen, förmodligen i centrala Huddinge eller centrala Flemingsberg" och i somras fattade kommunstyrelsen beslut i frågan.

Placeringen skall utredas.

genom att skriva på våra kravlistor!!!

ssv_logo.png

Villaägarna i Stuvsta/Snättringe    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Villaägarna i Stuvsta/Snättringe överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.