Hjälp oss att få hem våra autistiska barn från socialens felaktiga LVU

Den 20 feb 2024, tog soc våra barn. Förklaringen vi initialt fick var det först för att de vid 5 och 4 års ålder inte pratade. Sen började det nystas upp en härva med felaktiga orosanmälningar från barnens f.d. förskola. Där de beskyllde oss för allt. För det första, har båda våra barn någon form av autism och sonen har dessutom ADHD. Förskolan har kokat ihop massa lögner.

T.ex

Att vi ger våra barn kex till middag. Vem gör det? Inte vi i alla fall

De får inte ha samma kläder på sig flera dagar i rad, enligt förskolan. Att kläderna tvättas under tiden struntar de i. Vi har valt att inte sätta på barnen en massa olika kläder eftersom de inte skyddas mot fläckar. Dessutom vill ofta barn med autism bara ha vissa kläder, för att de gillar dem och vilket ger dem trygghet.

Man får inte ta fram dem under ett bord där de gömmer sig för att man ska gå hem. Nä, det är tydligen brutalt, enligt förskolan.

Vi har blivit beskyllda för att de inte är rena i rumpan, trots att förskolan slarvar enormt. Vi har fått hem dem med fulla blöjor. Sonen har dessutom kommit hem med blöjor som kan vara upp till 3 storlekar för små och även tejpblöja. Det gav sonen sår i ljumskarna. Trots att han hade sina egna blöjor, men personalen behagade inte att kolla på hans plats.

Förskolan brister inte i bara omsorg, utan även i tillsyn. Dottern råkade ut för en svår olycka i skötrummet, bara för ingen såg till dem och fick troligen det höj och sänkbara bordet uppkört under hakan. Hon fick ett litet hål i kinden och 2 framtänder blev lösa. Efter det har hon fått psykiska men och haft svårt att besöka vården.

Vi har fått en massa orosanmälningar om vad de förmodar händer hemma. Inga uppgifter har kontrollerats av socialen i Motala.

"När sen en utredning startades, gjordes den av en 72 årig kvinna som är konsult, som inte ens kunde få uppgifter rätt. Inte ens våra egna mobilnummer hade hon lyckats få rätt. Hon skrev förkortningar på diagnoser som var felaktiga. Hon beskyllde oss för att inte ha gått ut gymnasiet. Både jag och barnens pappa har tagit studenten. ALLT går in genom ena örat och snabbt ut genom det andra.

Hon tjänade 32% mer förra året än föregående. Det är säkert många familjer som blivit av med sina barn p.g.a. henne.

Det finns en åldersgräns för hur gammal man får vara för att få arbeta inom socialtjänsten, vilket är 67 år. Det är väl för att det annars kan bli fel när äldre personer, som inte är klara i huvudet, fattar viktiga beslut som får stora konsekvenser för människors liv.

Först när de stal barnen, för det gjorde de, i dessutom i en annan kommun, eftersom vi flyttade i början på året till Linköping för att ge barnen bättre möjligheter och större lägenhet, då den i Motala var för trång och dessutom gjorde oss sjuka. Så sattes barnen i samma hem, långt ute på landet utanför Norrköping, hos personer som socialen påstod var kunniga med på barn med diagnoser. Eftersom våra barn inte pratar så mycket, så slogs de, ett bevis på att de var arga och längtade hem, vilket var enda sättet de kunde få ut sin frustration på. Men enligt socialen var det guld och gröna skogar och hon beskrev en bild av våra barn som inte stämmer in alls på deras personligheter. Efter en vecka ringer de och säger att de ska flytta sonen till ett annat hem, bara för att barnen slåss, raka motsatsen till vad de sa innan. Nu är barnen ensamma med kompletta främlingar. Dessutom ska dottern få byta hem då den familjen hon är hos har sagt upp sitt uppdrag.

I rätten måndagen i påskveckan, får vi höra en massa lögner som socialen klippt och klistrat ihop. Sen får vi höra om barnen från deras representant, vilket gjorde oss extremt oroliga. De har gått bakåt I utvecklingen, sonen går nu heltid igen med blöja, de har slutat prata och har börjat med självskadebeteende. Dessutom behöver tydligen barnen 2 vuxna hela tiden för att ta hand om dem, vi klarar det själva. Jag har t o m rest ensam med dem utan några problem.

Vi måste få hem dem innan allt går över styr. Barnen längtar hem och vi får tecken hela tiden på att de inte mår bra. LVU gjordes för att alla tror på förskolans lögner. Ingen lyssnar på oss föräldrar. Alla våra vänner säger detta är helt sjukt och att vi borde få skadestånd. Vår granne som jobbat inom socialpsykiatrin, säger att det socialen har gjort är rent livsfarligt för barnen i och med deras diagnoser, eftersom socialen inte ens har varit och sett hur vi bor efter flytten. Besöket de gjorde i Motala gjorde de mitt i flyttstöket, vilket inte är en rättvis situation att grunda ett LVU på.

Socialen och rätten har ingen kunskap om diagnoser. De läser innantill i en bok och sen påstår de att man har alla problem som står i boken. De vet inget om diagnoser. Jag (mamman) är utbildad personlig assistent och har läst mycket om diagnoser, jag har vänner som har diagnoser och har dessutom autism själv, även om jag går under den gamla benämningen Aspergers syndrom.

Vi ber nu att alla skriva på denna lista för att rädda våra barn från socialens iskalla klor, innan de skadar sig själva ett steg för långt. De mår inte bra, även om sonens familjehem har en son med samma diagnos, kan de inte hantera honom. De måste hem till tryggheten igen.

Vi har inte träffat barnen på snart 2 månader och socialen kommer med undanflykter hela tiden för att skjuta upp planering ens för att träffa dem. Vi mår fruktansvärt dåligt, eftersom våra barn misshandlas psykiskt p.g.a. att socialen är okunniga och hjärtlösa. De bryr sig inte om barnen, det är bara makt och pengar de vill åt. Det är inte första gången Motala socialtjänst är i blåsvädret, därför är det superviktigt att de kommer hem.

Hjälp!!!!!

Genom att underteckna godkänner jag att Rosemary Engberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.