Hjälp M.S ungdomsförening att fullfölja Mustafs vision

3ED3CCE8-4DCD-4226-8A1F-3132D20D933C.jpeg

Nyköpings kommun har satsat på samma strategi år efter år för att lösa problemen i Nyköping, men den strategin har inte gett något resultat. M.S ungdomsförening kommer komma med nytänkande strategier för att lösa problemen, vi förstår dessa ungdomar och deras utmaningar på grund av det perspektivet vi har.

Vi vill motarbeta segregationen genom att bygga broar mellan Brandkärr och resten av Nyköping. Tidigare har beslut tagits av människor på kontor, som aldrig varit ute och fältat i Brandkärr.
Därför behövs vi som växt upp i området eftersom människorna där har ett förtroende för oss och vi vet vad vi saknade när vi växte upp.

Vårt mål är att samarbeta med skolor, föräldrar, polisen och andra verksamheter för att motverka segregation och hitta en gemenskap i Nyköping.

Vi har fått kritik om att kommunen gjort för många satsningar i Brandkärr, men det är viktigt att komma ihåg att den största befolkningsökningen de senaste åren har varit i Brandkärr och man har inte fokuserat på rätt problem.

Trots omständigheterna med covid-19 och utan ekonomisk hjälp har vi redan lyckats få 200 medlemmar, nattvandrat ideellt, hyrt lokaler för att informera ungdomar om framtiden och fått fantastiska tips om vilka aktiviteter de vill göra.

Hjälp oss bevisa för kommunen hur många som tycker vi behövs genom att skriva under den här namninsamlingen.

Här länkar vi vår Instagram där ni kan se lite vad vi haft för oss:

Vår intervju med P4 Sörmland:

Intervju med SVT:

Intervju angående vår nattvandring:

M.S ungdomsförening    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att M.S ungdomsförening lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.