Hjälp min bror att få stanna!

Samiel tadesel!

Jag och min kusin kom hit tillsammans 2013 och jag var 7 år och han var 13 år och har bott här i 8 år. Vår farbror tog oss hit för att det var krig i hemlandet men båda mina föräldrar och min kusins föräldrar är från Eritrea men vi är födda i tigray. Vi är uppväxta med våran farbror. När vi kom hit till Sverige så sa vår farbror att han skulle hämta frukost till oss men kom aldrig tillbaka och jag började gråta men som tur så kom en kvinna och började snacka med oss och tog oss till Migrationsverket i Norrköping och hon berättade vem hon var. Direkt efter det så fick vi Familjhem i Vimmerby som hjälpte oss att stanna i Sverige som vi är tacksam för . Jag fick stanna i Sverige 2019 efter några år för att jag är mindre åring och hade världens bästa Godman och advokat men tyvärr så fick inte min kusin samiel inte stanna och det är 2021 och han har bott här i 8 år och är bra på svenska,har gått ut gymnasiet och är hjälpsam. Han bryr sig om alla. Nu vill Migrationsverket skicka honom till Etiopien i tigray som är krig nu där vi bodde. Jag klara inte av utan min kusin,han är allt för mig ,han är min förebild. Vi har ingen annan än varandra och jag vill inte vara utan han här jag behöver min kusin här. Han har inte gjort någonting dum men ändå ska han skickas. De har inte skicka han än men de säger att de ska. Han får inte ens jobba! Jag gör allt för att kunna hjälpa honom stanna. Vi har en familj som samiel bodde med förut som hjälper oss också. Vi är så tacksam för allt här. Tänk er att inte få veta om man får stanna eller inte och vänta på besked och kan inte göra någonting eller planera framtid. Han sitter och väntar. Han är världens bästa kusin men kallar han för brosan. Han finns alltid för mig och stöttar alltid  mig och det värsta skulle vara att jag var utan han här i Sverige. Det skulle få mig må dåligt. Därför vill jag skaffa namninsamling om det skulle hjälpa honom att få samiel stanna här, så skriv gärna. Hjälp oss. Mvh Mihret Brhane.

Genom att underteckna godkänner jag att Mihret Brhane lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.