HJÄLP BAYAN! Hon slängs ut på gatan i Sverige 31/8 för att tvinga henne återvända till Irak!!

Skriv under och rädda Bayans liv!

"Bayan Hassan, en kvinna på 35 år kastas ut från ett särskilt boende av Migrationsverket den 31/8 2020! De vill tvinga henne att återvända till Irak genom att slå sönder hennes tillvaro i Sverige. Hon har haft en fristad här sen 9 år tillbaka. Bayan har ett gravt funktionshinder som hon ej blivit hjälpt med i Irak. Hon har även andra fysiska hälsoproblem. Främst är Bayans skäl att ej återvända att hon har blivit utsatt för våldtäkt i Irak och har blivit hotad till livet pga detta. Även från sin egen familj/klan. Det var därför hon kom till Sverige och ansökte om asyl. På grund av dessa händelser i Irak har Bayan fått allvarliga men som psykisk ohälsa och lider av PTSD idag. Hon har behov av fortsatt hjälp från svensk sjukvård med medicinering, operationer och rehabilitering.

Bayan har fått avslag i Migrationsöverdomstolen i början av 2020 trots att hennes skyddsskäl och humanitära skäl är uppenbara för varje människa. Det är hot om hedersvåld och hot mot hennes liv. Men Migrationsverket har bedömt att Bayan ej har dessa skäl i nuläget. Skriv under och rädda hennes liv!"

Enligt lagtext: "I enlighet med kap 4 §2a i utlänningslagen finns en välgrundad fruktan att Bayan kommer att utsättas för allvarliga övergrepp i sitt hemland, vi kräver helt enkelt att Migrationsverket följer lagen i detta fallet, det hedersvåld som Bayan hotas av är tillräckliga skäl för att hon ska klassas som skyddsbehövande enligt utlänningslagen." Den typen av hedersrelaterat våld som Bayan riskerar är dokumenterat i Irak.

Snälla, gå med i FB-gruppen: "Låt Bayan stanna i Sverige!", dela denna och bjud in era vänner till gruppen!

Bayan Hassan är mycket tacksam för din underskrift, denna kan betyda mycket för henne ❤❤❤

Artikeln i Sundsvalls Tidning:

OBS!! Glöm inte att bekräfta er underskrift genom att klicka på länken ni får på er mail efter att ni skrivit under!
Ni måste bekräfta er underskrift för att denna ska vara giltig! Många underskrifter kan inte visas annars. Jag ber er därför att kolla upp och skriva igen om er underskrift fattas, tack snälla ❤

Genom att skriva under godkänner jag att Yvonne Johansson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.