Hjälp barnen få bo hos sin mormor!!

Hjälp oss att få hem barnen igen!

Min syster avled förra sommaren och lämnade efter sig två barn,11 & 16 år gamla. De har sedan mammans bortgång bott hos sin mormor i Boxholm,där de tillbringat stor del av sin barndom och har sin skola och sina vänner,sitt nätverk helt enkelt.

Pappan vill flytta sina barn till ett familje hem!! Och från början gav han sitt medgivande till att låta barnen bo hos sin mormor. Mamman har varit ensamstående och barnen var mkt hos sin mormor när mamman arbetade skift. De är trygga hos sin mormor!! Även skola,läkare,psykologer och många i pappans familj anser att mormor och hennes man är det bästa för barnen.

Helt plötsligt ändrade sig pappan och ville att barnen skulle bo hos utomstående familjehem och efter flera turer fram och tillbaka,där barnen inte visste om de ens skulle få fira jul med sin mormor, är de nu tvångsflyttade till familjehem i Stockholm. En familj de ALDRIG träffat innan när fem personal från soc med handräckning av fem poliser hämtade de ledsna och förskräckta barnen som absolut inte ville följa med!!

Barnen är så pass stora så de borde få sin röst hörd! Att kommunen fick så bråttom att verkställa flytten har säkerligen att göra med att snart är den yngste 12 år och då hade det blivit ännu svårare för dem att ignorera barnens önskan!

Utredningen lämnar mkt att önska,de har fullständigt kört över barnen och undanhållit information under utredningens gång. Kommunen har gång på gång lovat att lyssna på barnen men ICKE! Nu är barnen flyttade och mår förstås jättedåligt!

Nu kämpar vi för att göra om hela utredningen,så som den SKA göras och kräver att man lyssnar på barnen och sakkunniga omkring dem! Barnen behöver lugn och ro,och få känna trygghet så de kan läka och få en ärlig chans att bearbeta sorgen efter sin mor. De behöver sin mormor!!

Hjälp oss dela och skriva under denna namninsamling så vi kan få kommunen och socialen att förstå att det här kan aldrig vara rätt! Så här får det bara inte gå till!!!

För mer information:

Och

Snälla hjälp oss,våra hjärtan brister & vi saknar barnen så mycket!

//Jessika Ahola