Hjälp 5-barnsmamman Sara att hålla ihop sin familj.

Sara är en fembarnsmor från Kazakstan. Hon har flytt från sitt land på grund av politiska skäl. Idag har hennes man och två av hennes barn uppehållstillstånd, men Sara och hennes tre andra barn har fått avslag och lever nu som papperslösa i Sverige.

Sara sökte asyl en gång för flera år sedan, år 2012. Hon fick då avslag och åkte därför tillbaka till Kazakstan. Nu (när Sara sökte asyl igen) hävdar Migrationsverket att situationen inte verkar vara så farlig, eftersom Sara självmant valde att återvända till sitt hemland efter sitt första avslag.

Det betyder alltså att Sara straffas för att hon gjorde som Migrationsverket sa.

Situationen är extremt pressad för Sara och hennes familj och de vet inte vad de ska göra. Sara är tvingad att återvända till sitt hemland med halva sin familj, samtidigt som den andra halvan har fått möjlighet att stanna här. Det är orimligt att splittra familjer på detta sätt och Migrationsverkets beslut är inte acceptabelt. Vi måste säga ifrån och berätta att vi inte accepterar att våra medmänniskor behandlas på detta sätt!

Skriv under och hjälp oss att uppmärksamma detta!

Denna namninsamling kommer att lämnas till Migrationsverket.

P.S Sara heter egentligen något annat.

Två medmänniskor    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Två medmänniskor lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.