Gudrun och Herbert förtjänar att vara tillsammans!

8B271402-62EC-4443-BD26-E99342C37F05.jpeg

Gudrun Hägglund och Herbert Dahl är 86 och 94 år gamla. De har varit tillsammans i 50 år och har alltid bott tillsammans. Tills nu, pågrund av sin demenssjukdom tvingas nu Gudrun bo på ett ålderdomshem.

Gudrun ansökte om en plats på Bergegårdens äldreboende, men fick i vintras avslag av Ragundas kommun. Istället tvingas hon att flytta till Hammarstrands äldreboende, vilket ligger så långt ifrån Herbert att han bara har möjlighet att besöka henne 2 gånger i veckan. Om Gudrun däremot hade fått en plats på Bergegården skulle det innebära att Herbert skulle kunna träffa henne varje dag.

Man har lagt märke till att hennes sjukdomstillstånd blir allt sämre då hon saknar stimulans på äldreboendet i Hammarstrand. Gudrun mår bättre när Herbert är där och de förtjänar dom båda.

Håller du med om att Gudrun och Herbert tvingas att bo onödigt långt ifrån varandra när dom under hela sitt liv har varit goda människor och en färgklick för byn?

Skriv under och dela detta så vi kan skicka in denna namninsamling till Ragundas kommun för att visa att vi är flera som ser vad kommunen gör med våra äldre!

Gudrun och Herbert förtjänar att vara tillsammans!    Kontakta namninsamlingens skapare