Gemensamhetlokal på takterassen

När många av oss flyttade in i familjebostäders lägenheter i Nya Hovås (Berguven & Uggleberget) så blev vi lovade att ha en gemensamhetlokal uppe på takterassen på Berguven 23. Något som Familjebostäder nu har valt att ändra på. De anser att den lokalen inte är lämpad att ha barnkalas i. De har istället valt att ha lokalen i en tråkig 40 kvm lägenhet på bottenplan med balkong på Berguven 8. Familjebostäder hade kunnat valt att ha gemensamhetslokalen kvar på takterassen men gjort en regel att man inte får ha barnkalas där eller liknande.

Vi som skriver under denna namninsamling önskar att Familjebostäder ser denna namninsamling som ett önskemål att tänka över deras beslut & se att majoriteten av boende inte håller med dem.

Genom att underteckna godkänner jag att Josefine Green lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.