Upprättelse åt Joakim Selin

Quoted post

Sandor

#8 Re: Re: Samma person skrivit på två gånger

2012-08-02 17:47

#7: - Re: Samma person skrivit på två gånger

Då är det väl inte så annorlunda metoder som Kyrkorådet har… De själva väljer varandra, sitter på flera stolar (ursäkta: ämbeten) och röstar fram varandra (samt sina vänner, familjemedlemmar). Med tanke på KR:s makt över sin kyrka är det konstigt att 56 vågade hittills skriva på. Jag har pratat med en tiotal andra som av olika orsaker inte vågar skriva på. Hur många fler är dom? Jag tror att förhållandet mellan Joakim-motståndare mot -anhängare är lika kyrkobesökare mot övriga kyrkomedlemmar. Det vill säga 1:1000…

Och du: varför skriver du inte under med ditt riktiga namn?!

Svar

Lars

#9 Re: Re: Re: Samma person skrivit på två gånger

2012-08-02 20:30:52

#8: Sandor - Re: Re: Samma person skrivit på två gånger

Jag medger att mitt förra inlägg hade en retsam ton. Ber om ursäkt för det.

Naturligtvis ska ni som anser att Selin blivit orimligt behandlad få uttrycka er åsikt. Och att ett namn dyker upp två gånger i en petition år kanske ingen stor sak. Men jag reagerar ändå på det, eftersom listan blir missvisande då.

Jag delar inte den bild du ger av kyrkorådet i Veddige. Exempelvis har flera av de nuvarande ledamöterna aldrig suttit där tidigare.

För egen del har jag pratat med flera anställda i Veddige församling som har haft negativa erfarenheter av Joakims ledarskap, men inte vågat berätta om det offentligt. (Flera har sagt upp sig p.g.a hur han har agerat som arbetsgivare.)

Samtidigt är det förstås andrahandsinformation, och om Selin själv menar sig ha blivit felaktigt behandlad av kyrkorådet är det väl rätt och rimligt att han vänder sig till arbetsdomstolen. Det skulle vara intressant att få veta hur de ser på situationen.