Fyrverkeriuppror

Quoted post

Oscar@air-wipp.com för svar

#778 Fyrverkeri är trevligt!

2012-01-03 02:16

Om ni ändå ska försöka förbjuda festligheter kan ni ju förbjuda julpynt och dylikt på köpet, för jag antar att ni är mot det också.

Det finns åldersgräns för fyrverkerier. Skärpa regler och hårdare straff för missbruk av fyrverkerier kan jag hålla med om är nödvändigt men tycker inte man ska förbjuda det.

Djurens rädsla kan enkelt tränas bort. Min hund vart livrädd som valp, nu lyfter han inte ens på huvudet när det smäller. Så det är ett dåligt argument till att förbjuda det

Svar

Veronica

#788 Re: Fyrverkeri är trevligt!

2012-01-03 02:24:17

#778: Oscar@air-wipp.com för svar - Fyrverkeri är trevligt!

I denna petition står- märk väl- inget om att förbjuda fyrverkerier. Och att tro att folk är emot julpynt för att de inte vill smutsa ned naturen, skrämma folk och fä och andra oskyldiga med fyrverkerier är det mest idiotiska jag hört på ett bra tag.

Kul att det gått bra med valpen, tyvärr är det ett flertal andra hundar som verkligen blivit skrämda av fyrverkerier som aldig blir bra. Det är naturligt för en valp att bli rädd för höga ljud av fyrverkerikaraktär, men en helt annan sak att avhjälpa en redan skrämd individ.

FÖRSTÅ SKILLNADEN!